Op naar de volgende accommodatie

21 juli 2023 - Phalaborwa, Zuid-Afrika

Vandaag begon onze dag vroeg, om half 6 gingen de wekkers, even wakker worden op het gemak met een kop koffie, het gaskacheltje aan en in een heerlijk verwarmd bed door de elektrische deken want ja, geloof het of niet, het is koud hier in Afrika!

Nadat we alle 3 redelijk wakker waren zijn we optijd gaan ontbijten, daarna even de koffers in de auto gelegd en hup de auto in en op naar onze volgende bestemming.

De reis verliep eigenlijk vrij vlot, alleen nadat we ongeveer op de helft van de reis waren werden we aangehouden door de politie, welke ook zo corrupt is als wat hier in Zuid-Afrika, omdat Jordy te hard had gereden volgens deze beste agent, beetje jammer alleen dat je aan alle kanten door de locals in word gehaald en die de dans ontspringen. Maar zoals boetes in Nederland uitgedeeld worden, is dat hier wel andere koek, je rekent hier namelijk handje contantje af met meneer agent. Overal lees je dit niet te doen, want je kan dan met de agent mee naar het dichtsbijzijnde postkantoor om de 'boete' met de pin te voldoen, echter was dit volgens hem 60 km terug rijden, en dat betekent ook weer 60km daarna om weer terug te komen waar we ons op dat moment bevonden, en aangezien het een lange reis was, hebben we besloten het maar gelijk in cash af te rekenen. Al met al weer een vreemde beleving.

Daarna hebben we gauw onze reis voortgezet en zijn we door de prachtige landschappen van Zuid-Afrika heen gereden, hele velden vol met bananenbomen, bergen, prachtige bergwegen, echt schitterend gewoon. Alleen hebben we geen foto's gemaakt, je rijd constant op een doorgaande weg waar je geen mogelijkheden hebt om even makkelijk te stoppen.

Rond 14:00uur zijn we aangekomen bij onze accommodatie voor de komende 6 nachten, Bush Villas on Kruger in Phalaborwa. Voor ons is dit overigens niet de eerste keer dat wij hier komen, 7 jaar geleden hebben we hier ook overnacht. Het is zo'n fijne locatie, je zit hier namelijk hooguit 3km van het Krugerpark, dus ideaal!

IMG20230721151537IMG20230721151521IMG20230721151351IMG20230721151330IMG-20230721-WA0024IMG20230721142800IMG20230721141847

Na aankomst hier hebben we onze koffers uitgeladen, lekker een kopje koffie gedaan en daarna om boodschappen want dit huisje heeft self catering dus we moeten zelf voor ons natje en droogje zorgen.

Aymee heeft een nieuwe verslaving uitgevonden hier, bij de Spar verkopen ze een soort donuts die je kunt vergelijken met Churros, echt hemels, Aymee heeft besloten dat ze hier iedere dag naartoe wilt haha, maar of we dat ook gaan doen...

Na de boodschappen opgeruimd te hebben dachten we lekker onze pasta klaar te gaan maken, alleen bleek dat we geen stroom hadden, alles werkt op een generator maar de kook unit verbruikt hiervoor teveel stroom, dus ja, daar stonden we, maar ze kwamen vanuit de receptie netjes aan met 2 kookplaten zodat we toch ons maaltje konden klaarmaken.

Door een tekort aan elektriciteit zijn ze in Zuid-Afrika genoodzaakt om de stroom die er is eerlijk te verdelen, hierdoor werken ze met schema's en heb je soms 1x per dag een periode geen stroom, maar soms is dit meerdere keren per dag. Dit doen ze dus om op deze manier toch iedereen te kunnen voorzien van stroom, op bepaalde momenten van de dag. Vanuit de accommodatie zijn ze zo vriendelijk geweest om een app op onze telefoon te zetten zodat we kunnen zien wanneer welk schema van toepassing is en wanneer we dus geen stroom hebben.

Daarna nog een rondje buiten gewandeld, en bij thuiskomst lekker de gordijnen dicht gedaan, en toen bleek dat we een huisdiertje hadden, Maaike kreeg er toch een beetje de kriebels van hihi.. een gekko, wel een mooi beestje, maar het is vliegensvlug brr.

Al met al weer een heerlijke dag met de nodige avonturen! Op naar morgen!