Laatste camping alweer..

14 juni 2026 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

De wekker ging vanmorgen weer rond 6.30uur, en ons vaste wakker word ritueel was weer van kracht, koffie, ontbijt, onszelf opfrissen en omkleden, afwassen, de camper afkoppelen en weer op naar de volgende bestemming.

Alleen dit keer maakte we eerst nog een tussenstop op de parking 1 minuut verderop, daar parkeerde we onze camper want we gingen met de shuttle bus naar Bryce Canyon National Park. Het was nog vrij rustig, we hadden de shuttle van 08.30uur, maar hadden het al een stuk drukker verwacht.

We stopte bij Bryce Point, waar we een kijkje genomen hebben. Erg mooi. Maar ook hier weer erg rustig, we waren bijna helemaal alleen. Ook een hagedis genoot van de rust, die was lekker aan het zonnen op de stenen. 

100006539810000653991000065401

Na een korte hike zijn we weer terug de shuttlebus in gegaan en stopte we bij weer een ander punt, ook weer erg mooi. Maar Aymée had vandaag niet zo'n topdag dus we besloten dat het daarna welletjes was voor vandaag, en namen de shuttle weer terug richting de camper.

100006540210000654031000065404

Daarna zijn we vertrokken richting Zion National Park, je kon tot voor kort gebruik maken van een tunnel, gelegen tussen Bryce en Zion, maar sinds begin juni van dit jaar is de tunnel niet meer te gebruiken voor langere campers, en moet je dus omrijden, dus dat maakt de rit een stuk langer, maar niet minder mooi. Het was 3,5 uur rijden, tussendoor nog gestopt om te tanken en een bakje koffie te kopen. Maar de rit was echt heel mooi.

1000065414100006542110000654181000065420

Rond 15:00uur arriveren we bij onze laatste camping deze vakantie, Zion Canyon Campground, een prachtig gelegen camping, met een schitterend uitzicht, we overnachten hier 2 nachten en het fijne is dat je je camper lekker kunt laten staan, want ook Zion heeft shuttlebussen die je van en naar het Nationale Park brengt, en je in het park van a naar b vervoerd. 

1000065429

De temperatuur is wel ff wennen, een paar dagen geleden klaagde we nog over de kou, nu puffen we van de hitte, was het een paar dagen geleden nog -3, vanmiddag was het hier 38 graden. Toch wel ff pittig, maar kunnen we alvast wennen aan het klimaat voor Las Vegas, daar is net een hittegolf als we daar arriveren..

Net de BBQ aan gehad, en even naar het supermarktje tegenover de camping geweest, zo nog afwassen en douchen. En dan is de avond alweer voorbij. En morgen gaat de wekker vroeg want we willen voor de ergste hitte naar Zion toe.

Foto’s

6 Reacties

  1. Marian Jobse:
    14 juni 2026
    Mooie foto's weer, en mooi daar in Bryce en Zion.
    Alleen een beetje erg warm !
    Nou lekker genieten!
  2. Sylvia en Peter:
    14 juni 2026
    Prachtige foto's weer!! En wat een temperatuursverschillen...nog veel plezier!!!
  3. Mirella:
    14 juni 2026
    De herinneringen borrelen weer op bij het zien van die prachtige plaatjes. Zion heeft bij ons een speciale plaats. Het is voor ons een beetje mystieke plek. Alsof de wereld even stil staat. En ook geweldig mooie wandelingen trouwens. Vergeet niet in het donker naar de sterrenhemel te kijken. Adembenemend!
    Veel plezier nog de laatste dagen.
  4. Jordy, Maaike en Aymée:
    14 juni 2026
    Donkere wolken pakte zich samen slechts een paar druppeltjes en wat lichtflitsen in de verte maar weinig sterren mogen zien gisterenavond. Dat waa overigens in bryce wel anders alsof er veel meer sterren hier zijn dan in nl 😜
  5. Joze:
    14 juni 2026
    Schitterende reis Maaike. Veel variatie en mooie herinneringen. 🥰😊
  6. Boy:
    14 juni 2026
    Gaaf landschap, heel puur 👌🏻
    Ook leuk 9m jullie verslag te volgen

Jouw reactie