Laatste camping alweer..
14 juni 2026 - Springdale, Utah, Verenigde Staten
De wekker ging vanmorgen weer rond 6.30uur, en ons vaste wakker word ritueel was weer van kracht, koffie, ontbijt, onszelf opfrissen en omkleden, afwassen, de camper afkoppelen en weer op naar de volgende bestemming.
Alleen dit keer maakte we eerst nog een tussenstop op de parking 1 minuut verderop, daar parkeerde we onze camper want we gingen met de shuttle bus naar Bryce Canyon National Park. Het was nog vrij rustig, we hadden de shuttle van 08.30uur, maar hadden het al een stuk drukker verwacht.
We stopte bij Bryce Point, waar we een kijkje genomen hebben. Erg mooi. Maar ook hier weer erg rustig, we waren bijna helemaal alleen. Ook een hagedis genoot van de rust, die was lekker aan het zonnen op de stenen.
Na een korte hike zijn we weer terug de shuttlebus in gegaan en stopte we bij weer een ander punt, ook weer erg mooi. Maar Aymée had vandaag niet zo'n topdag dus we besloten dat het daarna welletjes was voor vandaag, en namen de shuttle weer terug richting de camper.
Daarna zijn we vertrokken richting Zion National Park, je kon tot voor kort gebruik maken van een tunnel, gelegen tussen Bryce en Zion, maar sinds begin juni van dit jaar is de tunnel niet meer te gebruiken voor langere campers, en moet je dus omrijden, dus dat maakt de rit een stuk langer, maar niet minder mooi. Het was 3,5 uur rijden, tussendoor nog gestopt om te tanken en een bakje koffie te kopen. Maar de rit was echt heel mooi.
Rond 15:00uur arriveren we bij onze laatste camping deze vakantie, Zion Canyon Campground, een prachtig gelegen camping, met een schitterend uitzicht, we overnachten hier 2 nachten en het fijne is dat je je camper lekker kunt laten staan, want ook Zion heeft shuttlebussen die je van en naar het Nationale Park brengt, en je in het park van a naar b vervoerd.
De temperatuur is wel ff wennen, een paar dagen geleden klaagde we nog over de kou, nu puffen we van de hitte, was het een paar dagen geleden nog -3, vanmiddag was het hier 38 graden. Toch wel ff pittig, maar kunnen we alvast wennen aan het klimaat voor Las Vegas, daar is net een hittegolf als we daar arriveren..
Net de BBQ aan gehad, en even naar het supermarktje tegenover de camping geweest, zo nog afwassen en douchen. En dan is de avond alweer voorbij. En morgen gaat de wekker vroeg want we willen voor de ergste hitte naar Zion toe.













Alleen een beetje erg warm !
Nou lekker genieten!
Veel plezier nog de laatste dagen.
Ook leuk 9m jullie verslag te volgen