De start van onze reis

19 juli 2023 - Chartwell, Zuid-Afrika

Maandagochtend, 17 juli, hebben wij om 04:30uur onze wekkers gezet zodat we op tijd konden inchecken, dit ging bij Jordy en Maaike zonder enige moeite, alleen toen we het ticket van Aymee gingen inchecken werd dat een ander verhaal, we kregen een foutmelding bij haar geboortedatum, dus we hebben besloten om 's-ochtends om 8uur gelijk even te bellen met booking, alleen daar kregen we toch wel even de schrik van ons leven, want het ticket van Aymee bleek 'ongeldig' te zijn, omdat ze een kinder ticket had en eigenlijk een volwassen ticket moest hebben. Nou je kan je voorstellen dat dat op dat moment voor behoorlijk wat stress zorgt, uiteindelijk hebben we contact opgenomen met Etihad en daar vertelde ze dat Aymee haar ticket geannuleerd moest worden, na heel wat woordenwisseling gehad te hebben, met zowel booking als Etihad, want het bleek dat in de tussentijd de voorwaarden waren aangepast en de ticket leeftijd van kinderen was gewijzigd van 14 jaar naar 12 jaar, en na heel wat heen en weer gebel, kregen we om half 11 groen licht dat ze in het systeem konden zien dat we gewoon betaald hadden voor een volwassen ticket dus dat ze hiervan notitie gingen maken en we de volgende dag met een gerust hart konden vertrekken.

Dus na Buddy weggebracht te hebben, het huis aan kant gemaakt te hebben en de koffers ingepakt te hebben zijn we richting Parijs gegaan. De reis verliep heel voorspoedig en aan het einde van de middag bereikte we ons hotel, 's-avonds hebben we daar gedineerd, wat echt een aanfluiting was, en het hotel zelf ook wel tegenviel, maar ja, het was gelukkig maar voor 1 nachtje, de volgende morgen zijn we in alle vroegte vertrokken richting de luchthaven van Parijs.

IMG20230718060959

Om 07:30u konden we inchecken en kon onze reis eindelijk beginnen, alles verliep snel, geen oponthoud gehad verder en onze eerste vlucht vertrok een kwartiertje later dan gepland maar was keurig op tijd geland in Abu Dhabi, wat een goede service aan boord van Etihad, maar wat een enorme drukte en chaos op de luchthaven!

IMG-20230719-WA0001IMG20230718074933IMG20230718074918

Nou en toen begon het lange wachten, het was een enorm lange zit, maar dit wisten wij van tevoren, we hebben lekker op het gemak een bakje koffie gedronken, winkeltjes bezocht, gegeten en nog een tijd bij een paar relaxe stoelen onze tijd doorgebracht, tot we uiteindelijk om 01:00u konden boarden, we moesten met een bus van de gate naar het vliegtuig en vervolgens het vliegtuig in, maar die hitte in Abu Dhabi was niet normaal, het was er op dat moment nog dik 40 graden, met een gevoelstemperatuur van 47 graden, en het vliegtuig was gewoon niet koel te krijgen ondanks dat de airco op volle kracht aanstond, pas een uur na vertrek begon het wat aangenamer te worden. We hebben nog een prachtige luchtvideo gemaakt, van Abu Dhabi, dit filmpje is terug te zien bij video's.

IMG-20230719-WA0004

Onze tweede vlucht vertrok keurig op tijd, en om 07:30u zijn we vanmorgen geland op de luchthaven van Johannesburg, slapen is Jordy en Maaike niet of nauwelijks gelukt, maar Aymee heeft nog behoorlijk wat uurtjes slaap gehad in het vliegtuig. Wel hebben we genoten van de zonsopkomst vanuit de lucht, en bij aankomst hebben we een filmpje gemaakt van Johannesburg vanuit de lucht, ook dit filmpje is te zien bij video's.

IMG20230719031043IMG20230719080406

Na aankomst op de luchthaven hadden we vrij snel onze koffers, hebben we een simkaart gekocht op de luchthaven en onze fijne huurauto opgehaald en zijn we richting onze eerste accommodatie vertrokken.

IMG-20230719-WA0005

De Aquanzi Lodge, deze prachtige lodge ligt in de buurt van Pretoria, hier zijn we in het verleden eerder geweest en dit beviel ons zo goed dat we hier wederom 2 nachten verblijven, gelukkig konden we hier al lekker vroeg terecht, hebben we even lekker wat gegeten en gedronken en hebben we nog even een powernap gedaan, onszelf opgefrist en verder vooral even uitgerust van de reis en genoten van het lekkere weertje, het is hier nu een graad of 23, precies goed genoeg!

IMG20230719122658IMG-20230719-WA0008IMG-20230719-WA0007IMG20230719112438IMG20230719112350IMG20230719112453IMG-20230719-WA0006

Vanavond gaan we in de buurt een hapje eten en verder denk ik dat we allemaal toe zijn om lekker op tijd in bed te kruipen, het waren lange dagen zodoende!

Benieuwd naar wat we morgen gaan doen? Blijf ons dan vooral volgen!

1. Marian Jobse:
    19 juli 2023
    Nou fijn dat je een goede reis hebben gehad, nu ff lekker bijkomen van de reis !
    Veel plezier daar!
    Liefs Mama
  2. Sandra:
    19 juli 2023
    Lekker bijkomen en inderdaad heel benieuwd naar wat julie allemaal gaan doen! Geniet ervan met zn 3tjes❤️
  3. Anja:
    19 juli 2023
    Zo leuk om het zo te volgen genieten en rust ff lekker uit 😘
  4. Tamara:
    19 juli 2023
    Fijn dat t allemaal goed is gekomen. Nu lekker uitrusten en enorm genieten. Have fun!!