Voorbereidingen treffen!!

14 juli 2023 - Middelburg, Nederland

Welkom op onze reisblog! Wat leuk dat je onze reis wilt volgen.

Voordat we jou meenemen in onze avonturen, zullen wij in het kort eerst nog even het een en ander toelichten. Naja kort.. Maaike houd erg van kletsen dus het word een lang verhaal, So, be prepared!

'JAM Reizen', de titel van onze reisblog, ik hoor je al denken, waar slaat dat nou weer op? Nou eigenlijk is het heel simpel, JAM is de afkorting van; Jordy, Aymee, Maaike. Je moet tenslotte toch een naam verzinnen..

Okee, genoeg daarover, nu gaan we door naar het echte werk..

Nou zoals de meeste van jullie wel weten, gaan wij op vakantie, want waarom zou je anders deze reisblog lezen, onze reis gaat naar het oh zo mooie en veelzijdige Zuid-Afrika. Dit wordt voor ons de 3e keer naar dit prachtige land!

We zijn deze reis al maanden aan het plannen, Maaike is al zo'n beetje vanaf oktober 2022 alles aan het uitdokteren, accommodaties uitzoeken en reserveren, en haar specialiteit, alles weer een keer omgooien! Want ja, het moet wel perfect zijn natuurlijk, en als je dan al iets hebt geboekt, maar een nog veel mooiere lodge tegenkomt, tsjah dan weet je het wel!

Maar nu begint alles zo zachtjesaan vorm te krijgen, met andere woorden alle accommodaties liggen vast (en NEE ze kunnen niet meer gewijzigd worden, wat een opluchting is voor Jordy want die word er een beetje gek van haha!). En ja, zoals het bij de meeste pubers gaat, Aymee boeit het allemaal niks, ze ziet wel waar we heen gaan en wat we gaan doen, zolang ze maar hamburgers en WiFi hebben, dan is het goed en de rest is 'boeien' om maar in de puber-termen te blijven!

Wij gaan dus naar Zuid-Afrika, onze reis start op maandag 17 juli en we zijn donderdag 10 augustus weer thuis, ik weet, het lijkt lang, maar geloof mij, deze reis is zo voorbij!

Onze reis start in Vive la France, Parijs om precies te zijn, ik hoor je al denken, DE stad van de liefde, maar mannen en romantiek gaan niet samen, of dat voor alle mannen zo geld laat ik in het midden hihi, dus we gaan romantisch naar een hotelletje waar je het geronk van de vliegtuigen hoort ipv de gezelligheid van Parijs. Haha nee hoor, we hebben bewust gekozen voor een hotel in de buurt van de luchthaven, zodat we lekker kunnen relaxen de dag voor vertrek, en vooral niet hoeven te stressen.

We vliegen dus vanaf Charles de Gaulle, en hebben een tussenlanding (van 7uur!) op Abu Dhabi en komen de volgende ochtend aan op Johannesburg, fris en fruitig (of naja dat hopen we, maar die kans is denk ik nihil, slapen in een vliegtuig is een crime, jankende kinderen, herrie van het vliegtuig zelf en snurkende mannen, ik zal geen namen noemen hihi).

Al met al een hele wereldreis, maar op deze manier scheelt het al snel een paar honderd euro, PER TICKET, en ja, we blijven toch zuinige zeeuwen he?! Dus waarom meer betalen dan nodig is, ik hoop dat we dat aan het einde van onze vlucht nog steeds zeggen haha!

Ben je benieuwd hoe onze reis er verder uit ziet? Blijf ons dan vooral volgen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marian Jobse:
    14 juli 2023
    Nou alvast een hele mooie reis toegewenst en ben benieuwd naar jullie verhalen!
    Liefs mama 🥰
  2. Anja:
    16 juli 2023
    Een hele fijne vakantie geniet ervan ik volg Jullie😘
  3. Sandra:
    16 juli 2023
    Leuk om na de voorpret nu ook jullie reis te volgen!! Geniet ervan en veilig weer thuis😘❤️
  4. Wilma Rooij:
    Veel plezier en mooie ontmoetingen met Wild Life
  5. Wim Simons:
    16 juli 2023
    Een hele goede reis en heel veel plezier. Wim en Marianne.
  6. Annika, Sweden:
    22 juli 2023
    LOL I have started to read your whole blog and I must say it is so well written and with lots of humour in the story. But I hope you all will have a pleasant stay. Will continue to read now. Have fun and take good care of you all